Jak usunąć zarysowania i naprawić wgniecenia na samochodzie
Porysowałeś lub wgniotłeś swój samochód, ale chcesz spróbować zaoszczędzić trochę gotówki, naprawiając go samemu. Oto jak to robisz.

Jak naprawić zarysowanie.
Zanim spróbujesz naprawić rysę na samochodzie, musisz zobaczyć, jak głębokie jest to zadrapanie. W przypadku lakierowania istnieją trzy warstwy: podkład, lakier bazowy i lakier bezbarwny. Jeśli zadrapanie znajduje się w dwóch górnych warstwach (powłoka bazowa lub bezbarwna), to warto spróbować je naprawić. Jeśli przeszła ona do warstwy podkładowej, lub jeśli widzisz metalowe nadwozie, musisz poprosić profesjonalistów, aby je naprawiali. Przed wyjściem na zewnątrz, aby kupić zestaw do naprawy zarysowań, chwyć pastę do zębów z łazienki. Jeśli jest to pasta do zębów wybielająca, to jeszcze lepiej.
- Krok 1 - dobrze oczyścić powierzchnię samochodu, w której znajduje się zarysowanie.
- Krok 2 - przy użyciu dużej ilości pasty do zębów o wielkości 2p na wilgotnej szmatce, nanieść okrężnymi ruchami na zadrapanie
- Krok 3 - oczyścić obszar wodą z mydłem w celu usunięcia pozostałości pasty do zębów i osuszyć czystą szmatką.
- Krok 4 - w razie potrzeby powtórzyć kroki 2 i 3 do dwóch razy. Możesz uszkodzić powłokę lakierniczą, jeśli wykonasz te kroki zbyt wiele razy.
Jeśli sztuczka z pastą do zębów nie zadziałała, można
znaleźć zestawy do naprawy zarysowań od wyspecjalizowanych sprzedawców. Od
prostego T-Cut (działa jak metoda pasty do zębów) po zestawy dla konkretnych
producentów lub kolorów. Zakres produktów waha się od około 6 do 40 funtów.
Jeśli natomiast zabrałbyś swój samochód do warsztatu samochodowego, który ma
być naprawiony, patrzyłbyś na setki, w zależności od tego, jak głębokie jest
zadrapanie.
Jak naprawić wgniecenie
Jeśli masz wgniecenie, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić,
to je ocenić. Jak duże jest to wgniecenie? Czy jest schludne czy bardzo
pogniecione? Czy jest uszkodzone? Jeśli jest to dość czyste lub proste
wgniecenie, być może uda ci się je naprawić. Jeżeli wgniecenie jest uszkodzone,
być może trzeba będzie zaangażować w to specjalistów. Albo jeśli uszkodzenie
nie jest zbyt głębokie w lakierze, spróbuj naszych rozwiązań zaproponowanych
powyżej.
Metoda gorącej wody
Napełnij czajnik i załóż go, ale zatrzymaj go, zanim się
zagotuje. Albo weź wiadro i napełnij je gorącą wodą z kranu. Zabierzcie go do
samochodu i wylejcie na wgniecenie. Jeśli jest to zwykłe wgniecenie, metal może
się zgiąć i wrócić do kształtu. Zawsze warto spróbować tego pierwszego,
ponieważ jest to dość proste rozwiązanie i czasami działa.
Metoda tłokowa
Następnie potrzebny jest tłok mniejszy niż wgniecenie. Jeśli
wgniecenie jest dość małe, można użyć przyssawki z samochodowej podstawki na
telefon komórkowy. Użyj odrobiny wody zarówno na tłok lub ssawkę, jak i na
samochód, aby utworzyć uszczelnienie. Pchnij ją aż do końca, aby wydostać
powietrze i mocno pociągnij. Miejmy nadzieję, że wgniecenie wyskoczy i praca
będzie dobra.
Wypychając wgniecenie
- Ta jest znacznie bardziej czasochłonna i nie zawsze możliwa,
w zależności od tego na jakim panelu znajduje się wgniecenie. Na przykład,
jeśli wgniecenie znajduje się w drzwiach, możesz to zrobić, ponieważ możesz
mieć do niego łatwy dostęp z drugiej strony. Jeśli wyciągnięcie wgniecenia i
gorąca woda się nie uda, trzeba będzie usunąć wnętrze drzwi. Będzie to
czasochłonne i może trochę skomplikowane. Ale gdy już będziesz miał dostęp do
wgniecenia, powinieneś być w stanie przywrócić mu kształt. Upewnij się tylko,
że wszystkie odkręcone śruby mają zakładki, a po ich ponownym włożeniu nie
pozostało nic - mówi ekspert usuwania wgnieceń Tomasz Tomaszewski z Auto-Tom.
W którym momencie powinienem zadzwonić do technika PDR?
Z zadrapaniem, wszystko zależy od tego, jak głębokie jest.
Jeśli dojdzie do poziomu podkładu lub jeśli widać metalowe nadwozie, trzeba
będzie zabrać je do garażu. Albo jeśli próba naprawienia zarysowania nie
zadziałała, to najlepiej zaangażować w to profesjonalistów. Z wgnieceniami, to
jest dużo to samo. Jeśli próba naprawienia nie zadziałała lub jeśli jest to
dość poważne wgniecenie, trzeba będzie zabrać go do warsztatu, aby naprawić go
prawidłowo. Nie obawiaj się uzyskać wyceny z wielu warsztatów, ich ceny
mogą się bardzo różnić i możesz zaoszczędzić kilka funtów.
Kiedy jest dobry moment, żeby powiedzieć mojemu ubezpieczycielowi?
Idealnie, tak. Masz obowiązek poinformować swojego
ubezpieczyciela samochodowego o wszystkich zdarzeniach, które miały miejsce w
samochodzie, niezależnie od tego, czy zgłaszasz roszczenie, czy nie. Nawet
drobne incydenty, takie jak cofanie się w pachołek, drapanie boku samochodu po
ścianie, czy wandalizm. Wszystkie one budują twój profil ryzyka. Wszystkie
incydenty, niezależnie od tego, czyja to wina, mogą zwiększyć Twoją składkę.
Może nie wzrosnąć zbytnio, ale może mieć to wpływ na Twoją składkę.
:)
OdpowiedzUsuńsuper
OdpowiedzUsuń