Jak wyczyścić reflektory i sprawić, by świeciły jak nowe?

Z czasem tworzywo sztuczne, z którego zbudowane są reflektory, ulega degradacji i chmurze. Jeśli Twoje reflektory nie świecą tak, jak kiedyś, oto jak je czyścisz. Reflektory to najważniejsze rzeczy, które należy utrzymywać w czystości w samochodzie. Te potężne światła nie tylko pozwolą Ci widzieć drogę, ale także zobaczą Cię inni kierowcy. Większość soczewek reflektorów jest wykonana z poliwęglanowego tworzywa sztucznego.

Jak wyczyścić reflektory i sprawić, by świeciły jak nowe?

Ten mocny plastik jest idealny do jazdy w trudnych warunkach drogowych bez hamowania, czego zdecydowanie chcesz, ale nie gra dobrze ze słońcem. Aby początkowo go chronić, producenci pokrywają soczewki folią ochronną UV. Z czasem jednak folia ta jest niszczona przez promienie UV, co pozwala plastykowi się utleniać. Jeśli Twoje reflektory zaczęły zamglone lub zżółkną, to jest oczywiste, że proces utleniania się rozpoczął. Nie przejmuj się jednak, bo przywrócenie tym reflektorom nowego wyglądu to łatwe zadanie dla majsterkowiczów. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, a w mgnieniu oka przywrócisz swój noktowizor do fabrycznego wyglądu.

1. Kup to, czego będziesz potrzebował

Zacznij od upewnienia się, że masz zapasy, których będziesz potrzebował. Najprostszym sposobem na to jest chwycenie zestawu do odnawiania reflektorów, który będzie zawierał wszystkie niezbędne materiały. Właśnie przetestowaliśmy kilka z najpopularniejszych zestawów na rynku, aby pomóc Ci zdecydować, który z nich jest dla Ciebie najlepszy. (Wszystkie one działają w ten sam sposób, który opiszemy poniżej). Możesz również indywidualnie zakupić produkty, które będą dostępne w tych pudełkach, co jest sprytne dla osób, które mogą już mieć niektóre z części. Zasadniczo, trzeba kilka różnych grysów mokrego / suchego papieru ściernego (1000, 2000 i 3000 grysów są zazwyczaj bezpieczne zakłady), związek polerowania, wosk pasty i uszczelniacz UV. Rolka niebieskiej taśmy malarskiej i ręczników z mikrofibry również powinna znaleźć się na Twojej liście zakupów.

2. Czyszczenie reflektorów

Pierwszym krokiem będzie dokładne umycie soczewek reflektorów mydłem samochodowym i wodą. Możesz też umyć trochę okolice, aby taśma przykleiła się w następnym kroku.

3. Taśma do ochrony reflektorów

Za minutę będziesz szlifował, a ważne jest, aby szlifować tylko soczewki, a nie otaczającą je farbę czy wykończenie. Użyj więc taśmy malarskiej, aby całkowicie zablokować reflektor i chronić resztę samochodu. Kiedy twoja ręka ześlizgnie się i przypadkowo uruchomisz szorstki papier ścierny na taśmie malarskiej, będziesz zadowolony, że poświęciłeś na to czas.

4. Piasek z dala

Witamy na decydującym kroku. Proces szlifowania jest taki sam niezależnie od tego, czy kupiłeś zestaw, czy tylko materiały. Będziesz chciał zacząć od najbardziej abrazyjnej opcji papieru ściernego, jaką posiadasz. Jeśli zastosowałeś się do naszych rad i masz 1000, 2000 i 3000, na przykład, sięgnij po 1000 ziarnistości (niższe liczby oznaczają więcej ścierniwa). Zwilżyć papier ścierny i reflektor, a następnie szlifować obiektyw w prostych, poziomych pociągnięć. Tym pierwszym szlifować cały czas w tym samym kierunku. Upewnij się, że podczas pracy powierzchnia jest mokra - w przeciwnym razie istnieje ryzyko porysowania obiektywu z powodu gromadzenia się cząstek ściernych. Twoje wyniki będą zależeć od tego, jak dobrze wykonasz pracę na tym etapie, więc nie bój się spędzić od 5 do 10 minut skulonych w dół. Powtórz proces przy użyciu mniej ściernych papierów ściernych - w naszym przypadku 2000, a następnie 3000 ziarnistości - i upewnij się, że za każdym razem oczyścić obiektyw przed kolejnym drobniejszym ziarnem. Jedyną różnicą w stosunku do tych dwóch będzie kierunek ruchu szlifowania. Ponieważ użyłeś poziomych pociągnięć przy pierwszym piaskowaniu papieru ściernego, wtedy będziesz chciał szlifować po przekątnej reflektora do tego następnego. Ostateczne szlifowanie powinno odbywać się w kierunku przeciwnym do ruchu po przekątnej od tego, który właśnie wykonałeś. Nie spiesz się i upewnij się, że papier i soczewki są mokre od wody. Wąż lub butelka natryskowa czynią tu cuda.

5. Polerowanie i woskowanie

Teraz nadszedł czas, aby odsłonić owoce twojego tłuszczu łokciowego. Wytrzyj i osusz reflektory, a następnie wyciśnij część środka polerującego na czystym ręczniku z mikrofibry. Wcieraj środek polerski przez kilka minut okrężnymi ruchami. Możesz przejść przez ten proces szybciej, jeśli masz i czujesz się komfortowo używając bufora orbitalnego (ale nie kupuj go tylko do tej pracy, chyba że planujesz używać go w przyszłości). Po ponownym wyczyszczeniu soczewek, możesz zabrać do niego wosk. Woskuj soczewki jak samochód. W ten sposób dokładnie oczyścisz i zabezpieczysz soczewkę w przygotowaniu do ostatniego etapu.

6. Użycie uszczelniacza UV

Na reflektory należy nałożyć uszczelniacz UV, ponieważ podczas szlifowania usunięto cały stary utleniony uszczelniacz. Cała twoja ciężka praca pójdzie na marne, jeśli pominiesz ten krok, ponieważ uszczelniacz jest warstwą ochronną, która chroni soczewki przed ponownym zamgleniem. Krok ten polega na zwilżeniu papierowego ręcznika i zastosowaniu uszczelniacza w zamiataniu szerokimi pociągnięciami. Pełne pokrycie jest tu kluczem, ale zwróć uwagę na instrukcje zestawu, który kupujesz. Ogólną zasadą jest, aby stosować tylko jedną warstwę uszczelniacza, chyba że instrukcje wyraźnie mówią inaczej. Pozwól, aby uszczelniacz wyleczyć po zastosowaniu poprzez zaparkowanie samochodu w suchym miejscu. Otrzymasz najlepsze rezultaty, jeśli będziesz postępować zgodnie z instrukcjami dokładnie tak, jak są one drukowane dla dowolnego zestawu do odnawiania, który wybierzesz.

7. Ponów próbę, do skutku

Jeśli wykonałeś wszystkie te kroki i nadal nie widzisz dużej poprawy, to może warto zrobić to jeszcze raz z jeszcze większym szlifowaniem. Jednak niektóre soczewki mogą być po prostu zbyt daleko posunięte i wymagać albo profesjonalnej pomocy, albo całkowitej wymiany.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krótka historia motoryzacji. Od Leonarda da Vinci do silników hybrydowych.

Naprawa zarysowań samochodu: kompletny przewodnik

Jak czyścić wnętrze samochodu. Najlepsze wskazówki i sztuczki